Review | Hunkemöller HKMX Sportbh

DSCN0110

Ik heb al eens een artikel over sportbh’s geschreven en dan met name over hoe belangrijk ze zijn tijdens het sporten. Daar kwam als beste uit de test de sportbh van de H&M, maar sinds vorige week heeft die een serieuze concurrent! Hunkemöller heeft namelijk haar sportcollectie begin dit jaar helemaal vernieuwd en daar zit een pareltje bij. En een lingeriemerk weet natuurlijk als de beste hoe je functionaliteit met design kan combineren, getuige de rest van de reguliere collectie.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik ben verkocht! De sportbh is precies wat ik zoek: padded (zodat ik het ook koud kan krijgen zonder me zorgen te maken), een lust voor het oog, en last but not least het doet wat het moet doen.

DSCN0110

De pasvorm van de HKMX sportbh is erg fijn: hij sluit mooi aan en geeft voldoende support. Dit is een level 2 die uitermate geschikt is om mee hard te lopen (maar low impact sporten gaan ook prima: het knelt namelijk niet). Nog een pluspunt vind ik dat jouw bh maat ook de sportbh maat is: geen gedoe met kiezen tussen een S, M, L, XL en dan uiteindelijk de verkeerde in je digitale mandje stoppen. Nee, dit is gewoon je normale Hünkemöller bh maat. Wat ik een absoluut pluspunt vind is dat de boobies niet zo onflatteus worden platgedrukt doordat er cups in zitten: elke borst heeft haar eigen ‘vakje’. Dit doet overigens niets af aan de support.

Haakjessluiting BH

Zoals je ziet sluit deze sportbh als een normale bh, met een haakjessluiting, dit vind ik persoonlijk wat minder: ik krijg ‘m niet goed aan en mijn vriend moest de eerste keer helpen. Dit heb ik opgelost door de haakjes gewoon niet meer open te doen en de bh aan te trekken alsof het een sportbh betreft zonder sluiting, dit werkt prima. De haakjes zijn wel zo gemaakt dat ze stevig vast zitten, dus niet als de normale bh haakjes. De bandjes zijn, net als normale bh’s, in lengte verstelbaar en dit is eigenlijk ook wel een hele fijne feature.

En het design is to die for: simpel, strak, sexy. Meer kan ik er gewoon niet over zeggen!

Samenvatting

+ Mooi en functioneel design

+ Goede support

+ Bandjes in lengte verstelbaar

+ Geen gedoe met het omrekenen van je bh maat naar een small, medium etc.

+ Padding!

+ Fijne prijs voor goede kwaliteit

+ Al het goede van de sportbh gecombineerd met de reguliere bh.

– Verschillende prijs in de winkel en online.

– Onhandige haakjessluiting

Doen: als je op zoek bent naar een mooie en goede bh die je er sexy uit laat zien

Laten: wanneer je geen fan bent van haakjessluitingen en €24,90 te veel vind.

Deze sportbh is te koop bij Hunkemöller in de winkel voor €29,99 en online voor €24,90.

Disclaimer: In dit artikel staan producten die gesponsord zijn door een bedrijf of die ik ontvangen heb van een bedrijf. Dit beïnvloedt mijn mening niet.

Leave a Reply

