Sports Diary #13 & BodieBoost update #3

Sports Diary + BB update

Ik merk deze week dat het drinken er bij inschiet maar sporten blijft goed gaan! Zelfs een nieuw hoogtepuntje op hardloop gebied ๐Ÿ™‚

BodieBoost

Het dagmenu van deze week bestond officieel uit blanke vla en drie mandarijnen ‘s ochtends maar omdat ik van de week ervoor nog kwark voor vier dagen had, heb ik die opgemaakt. Ook de mandarijnen werden vervangen door 2 mineola’s want die waren in de aanbieding, want ook de bankrekening moet soms op dieet. ‘s Middags moest ik geitenkaas eten maar na de eerste hap heb ik dat snel vervangen door mozzarella, dit op 2 volkoren petit pains in plaats van een half stokbrood. Tussendoortjes waren een peer, een bakje cherry tomaatjes en een handje amandelen. ‘s avonds maakten we een combinatie van dingen die vorige week niet op waren gekomen: vlees vooral, en wat er deze week op het menu stond. Ik denk dat dit volgende week ook het geval zal zijn aangezien ik gister uit eten ben geweest en we altijd wel iets overhouden: ik ben gewoon niet zo heel goed met inkopen….

Deze week was een beetje rommelig: we hadden veel dingen over en sommige dingen lust mijn vriend niet dus dan krijgt hij iets anders (vaak kleine aanpassingen zoals vis vervangen voor vlees) . En ik moet echt leren inkopen en onthouden wat ik al heb… we kunnen voorlopig veel pasta eten!

Zoals ik zei vond ik drinken lastig deze week en daar moet ik echt weer op gaan letten, ‘s middags een pot thee en een halve liter water bij elke maaltijd (nu alleen wel onthouden). Ik moet zeggen dat ik al wel weet waar het aan ligt: wanneer ik druk voor school bezig ben vergeet ik te eten en te drinken, en toevallig moest er deze week een essay af. Maandag gaan we gewoon weer opnieuw beginnen!

Met deze kleine hobbels komt meteen een mooi naar voren dat BodieBoost makkelijk is: je kan makkelijk producten wisselen, restjes zijn ook altijd goed te verwerken en ‘als het vandaag niet lukt proberen we het morgen nog een keer’. Dat sprak mij in het begin al erg aan maar nu breng ik het in praktijk en daar ben ik heel blij mee!

Start WK 1 Wk 2 Wk 3 Wk 4 Wk 5 Wk 6 Wk 7 Wk 8 Wk 9 Wk 10
Gewicht 80 79,5 ย 79,5 ย 79,5
Buikomtrek 89 86 ย 84,5 ย 86

Bodieboost โ‚ฌ14,95

Bodieboost Journal โ‚ฌ4,95

Bodieboost Recipe book โ‚ฌ 19,95

Sporten

Deze week ben ik begonnen met 45min. yoga te doen na hardlopen in plaats van 30min. omdat je dan net wat meer oefeningen meepakt en gelijk een uur bezig bent (als je een kwartiertje hardloopt natuurlijk). Op het moment bestaan mijn trainingen vaak uit 5w-5h-5w (w= wandelen, h= hardlopen) en dan 2x een ‘duurloop’ met het schema van net en 1x een interval met 5w-1h-1w-1h-1w-1h-5w. Maar deze week had ik 1 ‘lange’ duurloop 5w-8h-5w en dat was zwaar! Ik moest aan het einde echt even stil staan om te voorkomen dat ik over mijn nek ging, damn! Gelukkig ligt het echt alleen aan mijn conditie en niet aan spierkrach want mijn benen konden nog wel even. Het allerbelangrijkste van 8 minuten was dat ik het zonder pijn liep! De kleine overwinning. Zoals een vriend van mij op Facebook zei: gewoon lekker doorgaan dan komt de conditie vanzelf weer terug.

Verder heb ik deze week 1x bewust aan krachttraining gedaan (ik ben er van overtuigd dat yoga ook krachttraining is maar dan heb je het meestal niet zo door). Dit was een kettlebell workout en ik ben gek op deze workouts, het duurde een half uurtje maar ik zweer je mijn armen kon ik niet meer bewegen! Het waren 3 rondes van ieder 8 dezelfde oefeningen, de eerste twee rondes deed ik met 4kg en de laatste met 8kg en dat was zwaar! Maar ik krijg nu wel mooie armen, schouders en borstspieren. Voordeel van de kettlebell is dat je meer dan dat gebruikt, je core is ook belangrijk want anders kan je niet eens zo’n gewicht in de rondte zwaaien.

Ik maak binnenkort een post met mijn favo @home workouts.

Di: 2,03k

Wo: 2,27k

Vrij: 2,16k

Totaal loopkilometers: 6,46 k
Jaartotaal loopkilometers 2014: ย 19,95 k
Weekgemiddelde: 4,98 k

Challenges

#JKRunuary: 2,27k in 19:26

#Commit2Fit: 15/15

Leave a Reply

