Review | Nike+ Sportwatch GPS

Jullie hebben ‘m al op mijn Instagram, Facebook en Twitter veel veelvuldig voorbij zien komen en nu is daar dan eindelijk de review! Mijn nieuwste gadget: de Nike+ Sportwatch GPS.

Het is al bekend dat ik loop met de Nike+ Running app en dat ik ook nog wel eens uitstapjes maak naar andere trainingsprogramma’s (vooral dan degene die echt een trainingsplan hebben, zoals Adidas (waar binnenkort nog meer over komt) en Asics). Je kan je dan ook voorstellen dat met meerdere apps op een telefoon lopen heel vervelend is: ze zullen qua tijd altijd wat verschillen en een andere app naast je lievelingsapp gebruiken is gewoon niet zo fijn. Daarnaast loop ik, vind ik, al lang genoeg om er mee door te gaan en had ik na mijn verplichte rust van 3 maanden wel weer extra motivatie nodig. Ook was ik jarig dus een plannetje was snel bedacht.

Ik ging, zoals je kan zien, voor de witte variant: hij wordt snel vies maar is wel mooi. Ik ga het vandaag niet zo zeer hebben over hoe dik of dun het scherm is, want dat maakt mij weinig uit, daar kan je voor naar o.a. Bol.com gaan om de specificaties op te zoeken. Nee, vandaag gaat het over hoe fijn het ding werkt en wat je er op hardloop gebied mee kan.

De Nike+ Sportwatch GPS trackt, zoals de naam al doet vermoeden, je run en laat daarbij mooi zien hoe hard je waar bent gegaan en wat het hoogteverschil was. Fijne aan de GPS is dat het ook de sluipweggetjes in bossen of parkjes meeneemt (je ziet altijd waar ik een deel afsnijd…) dus hij is bij mij heel accuraat. Minpunt is wel dat je ‘m voordat je begint even 10 minuutjes moet laten zoeken naar een verbinding, maar dat kan mooi wanneer je de warming-up doet dus je verliest weinig aan tijd. Ohja, de eerste keer duurt het wat langer met zoeken maar hoe vaker je ergens loopt hoe sneller het gaat.

Je kan op het schermpje wat je de hele run kan zien, instellen wat je wilt weten: tijd, afstand, pace etc. Ik heb gekozen voor de afstand en de pace: de tijd zie ik achteraf wel. De informatie op het scherm is heel goed te zien omdat alle getallen über groot zijn (mijn oma wilde ‘m ook al hebben…) Ook licht het schermpje op wanneer je er op tikt. Pauzeren gaat ook heel makkelijk.

Nike + 2 Nike +

Wanneer je klaar bent met lopen, plug je de Nike+ Sportwatch GPS in de computer via de USB poort en start automatisch het programmaatje voor de watch op. Je workout wordt gedownload, de satellietdata geüpdatet en je wordt meteen doorverwezen naar de Nike+ website voor alle stats van je run. Hier kan je ook, zoals je gewend bent, het weer aangeven, hoe je je voelde, de workout delen en je schoen taggen. De calorieën en de NikeFuel worden hier ook vermeld, en je kan je badges ophalen! Wanneer je een tijdje niet gelopen hebt krijg je de vraag wanneer je dat weer gaat doen, altijd fijn.

Al met al is het dus een computertje aan je pols die ook nog functioneert als horloge. Ik loop echter nog steeds met mijn telefoon omdat daar mijn Adidas MiCoach programma op staat en mijn muziek, dus mijn linkerarm ziet er een beetje gek uit 😉  Ik kan inmiddels al niet meer zonder en ben er helemaal weg van!

Nike+ Sportwatch GPS is te koop bij o.a. Bol.com en de hardloopspeciaalzaken voor €169

One thought on “Review | Nike+ Sportwatch GPS

  1. aaaah hij staat ook bij mij nog op mijn verlanglijstje! Maar ik wacht toch nog even,misschien ook wel een verjaardagscadeautje voor in de toekomst;)

Leave a Reply

