Review | Storytel

storytel_logo_web

Muziek, zonder loop ik niet: ik heb geen power en alles lijkt net een beetje leuker met een fijne playlist. Maar kan je muziek ook verruilen voor een luisterboek, iets dat dus beduidend rustiger is en waar je normaliter je aandacht bij moet houden. Vandaag een review van Storytel.

Music, I can’t run without it: I have no power and everything is dull. But can you trade music for an audio book, something which is not upbeat and you have to concentrate to not loose track of the story. Today  Storytel is reviewed!

(For English scroll down)

Storytel is een online luisterboeken dienst waar je de nieuwste luisterboeken voor €9,90 per maand kan beluisteren via je computer of smartphone (Android, Apple). Er is een grote keuze aan boeken dus vervelen hoeft niet, maar rent het ook lekker?

Dat laatste heb ik de afgelopen week getest omdat ik op het moment er vanalles aan probeer te doen rustig te lopen, geen druk te voelen om harder te gaan dan ik eigenlijk kan etc.: gewoon genieten van het lopen. Ik ben begonnen van het uitzetten van de stem die vertelt hoeveel kilometer in hoeveel minuten in afgelegd heb van de Nike+ app en dat zorgt al voor veel rust. Een fijne voorlees stem, zou je denken doet dat ook. En dat doet het ook, echter ik heb na het rennen niet echt het idee dat ik nu bewust weet waar ik naar luisterde en dat is nu precies waar de schoen wringt: ik ben veel te geconcentreerd en let niet bewust op wat ik in mijn koptelefoon hoor dus een heel boek met verhaallijn is net iets te veel van het goede. Desalniettemin luister ik het wel veel wanneer ik in de trein zit en geen zin heb ik harde muziek of iets anders. De app is fijn alleen niet om te rennen, voor mij.

De app zelf is heel fijn in gebruik en duidelijk, op de website moet je alleen wel betalen met creditcard dus dat zou voor sommigen een nadeel kunnen zijn.

Storytel  is an online audiobook website where you can listen to the newest audiobooks for €9.90 per month, you can listen to your books via the app on your smartphone  (AndroidApple) or from your computer. They have a great choice in audiobooks, but is it good to run with?

The last few weeks I have tested the app whilst running because I am trying to enjoy my run more and not be stressed about the fact that I don’t go as fast as I want to or become overenthusiastic. I started with getting rid of the voice that tells me how many k I’ve run and in what time I did that, the next phase was Storytel. It is a great app but not for running or for me while I run. This is because I don’t pay attention to  what I hear during running so a story with a storyline is too much for me, so when I’m finished I have not a slightest clue what book I just listened to and I hate it when that happens. 

Like I said the app is very userfriendly and easy to navigate. Storytel features many books so there is a book for everyone. When you subscribe to the monthly subscription you have to pay by creditcard so that might be an issue for some of you.

1380153389_891380153389_891380153389_891380153456_star1380153456_star

Leave a Reply

