Sports Diary #2

image

Deze week was een beetje jammer qua sportmotivatie: ik ben door het weer en mijn chronische ‘wanneer ik stress heb maak ik van muggen olifanten’-syndroom dus dan loopt niet alles lekker. Echter, mijn vriend en ik hebben mij een aantal schoppen onder mijn kont gegeven en toen ging het wel weer.

This week was not good motivation-wise: I think it is my ‘when I’m stressed I make mountains of molehills’-syndrome. But my boyfriend and I took turns  forcing me to go workout. 

Maandag heb ik 4,1k gelopen na een lange collegedag, ik liep voor het eerst rond etenstijd en kwam een hoop medelopers tegen: ook een keer leuk! | On monday I went for a 4,5k run after a long day at the uni, I ran for the first time around dinner time and ran into a lot of other runners which was nice for a change.

Op dinsdag ben ik niet gaan rugbyen: ik was te moe van een hele ochtend artikelen lezen en ‘s middags naar de uitreiking van een HBO certificaat van mijn moeder. De dag was heel gezellig maar rugby zat er even niet in… | I did not go to rugby practice on Tuesday because I was too tired from reading articles and a graduation ceremony from my mum. It was great fun but rugby wasn’t going to happen that evening.

Woensdag was de een na laatste keer paardrijden. We gingen springen en ik reed op mijn lievelingspaard, in die les ben ik er achter gekomen dat springen toch niet echt mijn ding is: we gingen vrij hoog en timing en gevoel daarvoor bleken essentieel, wat ik overigens niet had. | Horse riding on wednesday was great fun but hard as well: we went jumping and that’s not my cup of tea. Mostly because of the lack of timing and feeling for it on my side.

image

Gelukkig ben ik donderdag gaan hardlopen: ik had helemaal geen zin maar ben toch gegaan, zoals je op de foto wel kan zien… Het was vrij zwaar, juist omdat ik mijn ritme etc. niet kon vinden maar toch mooi weer 4,1k er bij gelopen! | Luckily I went running again on Thursday, I didn’t feel like it (as you can see on the photo) and it was hard, because I didn’t feel like running but I ran another 4,5k!

image

Vrijdag wilde ik eigenlijk gaan boksen maar de les bleek niet door te gaan, wat ik niet eens erg vond want ik had er wederom geen zin in. In plaats daarvan ben ik gaan fitnessen en heb overal de kilo’s flink wat hoger gezet. | I wanted to go boxing at Friday but the lesson was cancelled which was no problem for me because again I didn’t want to got. Instead of boxing I went on lifting weights and put a load more kilos on.

wpid-Screenshot_2013-09-22-17-21-49.png

Zondag liep ik de Dam tot Dam Loop en het ging goed: geen pijntjes, geen vermoeidheid en weinig stops 🙂 Heel tevreden! | Sunday I participated in the Dam tot Dam Loop and it went great: no aches, not tired and I didn’t walk that much: I’m very pleased with the results!

Recap

Ma: 4,1k run

Di: rest

Wo: 1 h horse back riding

Do: 4,1k run

Vrij: 1,25h lifting weights

Za: rest

Zo: 4 mile run

Goals from last week

Veel meer hard gelopen en redelijk gezond gegeten. | I ran more and eat reasonably healthy.

New goals

Hardlopen vast blijven houden | Keep on running

Gezond blijven eten | Keep eating healthier

Rugby fitness overleven | Survive rugby fitness

Leave a Reply

