Review | My ASICS

Omdat mijn laatste My ASICS trainingsschema een beetje de mist in ging vanwege blessures door overbelasting en veel werken, heb ik een nieuw schema gemaakt waar ik deze week me redelijk aan heb gehouden. In deze post leg ik uit hoe je zelf makkelijk een trainingsschema met My ASICS kan maken.

Because I didn’t stick to my last running schedule due to straining my ankle and shin, and work getting in the way, I made an new My ASICS schedule. In this post I will explain how you can make your own My ASICS schedule.

ASICS I

 Om te beginnen ga je naar My ASICS waar je dit beginscherm tegenkomt en natuurlijk invult. | First go to My ASICS  and fill in the form about your goal.

ASICS III

Nadat je dat hebt gedaan bedenkt het programma een schema wat je vervolgens kan fine tunen: verander je loopdagen, hoe vaak per week je wilt hardlopen en hoe zwaar de trainingen zijn. Zoals je kan zien gebruikt ASICS een schema dat verschillende fases heeft, in het begin zullen de afstanden en tijden per kilometer minder scherp zijn dan later in het schema. Ook met afbouwen na je wedstrijd, bijvoorbeeld, wordt rekening gehouden

 After you set your goal the program comes up with a schedule which you can fine tune: change your running days, how much you want to run each week, and the level of intensity. As you can see ASICS uses a schedule that has several stages so that in the beginning the times per kilometer and the distances are not as ‘sharp’ as later in the schedule. Also, the schedule takes the ‘fase out’ stage into account.

ASICS IV

Dus, het schema is gemaakt en je hebt de eerste training er op zitten, nu kan het zijn dat je de app gebruikt heb, maar mijn ervaring met de bijbehoorende app is niet zo goed omdat de app vast loopt wanneer je je run wilt opslaan. Gelukkig kan je je runs ook handmatig invoeren door op de knop ‘afstand registreren’ te klikken.

So, your schedule is made, you’ve gone for your first run and you want to upload in the schedule. You can use the app for it but I’ve found it crashing when I wanted to save a run so I don’t recommend it. Luckily you can manually add your runs. 

ASICS V

Behalve de basisgegevens van de run kunnen er ook veel andere dingen geregistreerd worden: weersomstandigheden, wat je hebt gegeten, de tempratuur, hartslag etc. Daarnaast is er ook een mogelijkheid om te registreren waarom je niet gelopen hebt: geblesseerd of moe, ook hier zijn er verschillende opties die als reden opgegeven kunnen worden.

Not only can the time and distance of the run be saved but also the weather, what you’ve been eating before you went on the run, your heart rate etc. When you didn’t go for a run you can log it as well plus the reason why you skipped.

ASICS VI

Bij het dashboard kan je zien hoe de komende drie trainingsweken er uit zien. Dit is mijn schema en zoals je ziet is het verre van ambitieus maar wel verzekerd van geen blessures, daarnaast moet ik ook gewoon leren om die 5k achter elkaar te lopen ;). Omdat ik 1k per training te weinig vind, en ook boksaai, heb ik besloten dat ik telkens naar een stoplicht verderop heen en terug ga, ongeveer 2,3k. Die afstand ging gister heel goed, voor het eerst een lekker looptempo gevonden dat ik constant kon volhouden, en gelukkig hoef ik er maar 30sec af te snoepen om bij mijn wedstrijdtijd per km te komen!

This is the dasboard which shows the coming three weeks on your schedule. This is my schedule, by the way, and it’s not very ambitious but it is in fact injury free and I do have to learn to run those 5k without stopping. Because I think a run of 1k is too boring and because I already run 1k without stopping, I run to a traffic light and back which is 2,3k. Last night I managed to run without stopping and at a speed at which I thought I could go on forever! Luckily this speed is just 30sec slower than my supposed competition speed.

Recap

Het trainingsschema van My ASICS is fijn om mee te werken en erg gebruiksvriendelijk en volledig. De app daarentegen werkt voor geen meter en die heb ik dan ook zo snel mogelijk weer verwijderd.

The My ASICS running schedule is great to work with and very user friendly. The app on the other hand is rubbish because of the crashing when you want to log a run. 

Leave a Reply

