Strolling and Running

PhotoGrid_1373548703336Dinsdag liet ik mijn moeder mijn hardlooprondje zien en omdat zij moeite heeft met lopen hebben we rustig gewandeld. Woensdag liep ik mee met Nike + Running Club ‘We Run AMS’ en dat ging niet zo goed.

Tuesday I showed my mum my running route and because she has trouble walking, let alone running, we strolled down the lanes. Wednesday I went on a run withย Nike + Running Club ‘We Run AMS’ and that didn’t go well…

PhotoGrid_1373548469734

Binnen 5min. van mijn huis ligt Oud-Zuilen, een boerendorpje langs de Vecht. Het gebiedje rond het dorpje is een kleine polder met een paar boerderijen en natuurlijk Slot Zuylen ๐Ÿ™‚ Het is met elk soort weer prachtig om te lopen: wanneer het regent kan je in de plassen stampen en wanneer het zonnetje schijnt is er genoeg zon maar ook verkoeling. Fijne aan dit rondje is dat je 3 afslagen hebt waardoor je 3 afstanden kan lopen: 4, 5 en 6km.

Within 5 minutes from my place there is a tinyย villageย Oud-Zuilen along the river Vecht. The area around the village is a tiny polder with a few farms and Castle Zuylen! It is great to go for a run in any type of weather. The best about this route is that you can go for a 4k, 5k or 6k run: just take the first, second or third junction.

PhotoGrid_1373548553234

Oud-Zuilen! |ย The village

20130709_165725

Selfies kunnen niet ontbreken ๐Ÿ˜‰

PhotoGrid_1373548587234

Zoals je kan zien heb ik braaf meegelopen met We Run AMS. Echter, zoals de taartjes al voorspellen, ging dat niet als gepland… Toen we namelijk begonnen met rennen had ik binnen 500m twee problemen: de groep ging te snel en ik kreeg last van scheen. Dat de groep te snel ging ligt natuurlijk aan het feit dat ik nog niet zo’n snelle loper ben (ondanks het record van maandag 5:48 per km!) Ik was ze dus al snel kwijt, daarnaast deed mijn Nike+ app raar en had ik pijn in mijn scheen waardoor ik wel moest lopen. Uiteindelijk heb ik mijn eigen rondje door Amsterdam gehobbeld en kwam weer bij de Nike Store uit en kreeg ik mijn stempeltje.

De pijn in mijn scheen is denk ik niet ernstig omdat het gisteravond al weg was. Ook ben ik er achter waardoor het komt: we gingen met de warming-up springen (jumping jacks, halve burpees, high knees & hakken-billen) wanneer ik opwarm strek ik eigenlijk alleen maar. Nu stond ik te hupsen waardoor ik last van mijn scheen kreeg en de groep niet meer kon bijbenen.

De boodschapjes bij M&S zijn dus comfortfood die as we speak nog verorbert worden!

I went on a run with the We Run AMS group yesterday and that didn’t go well because of two reasons: one my shin hurt like hell, and I was too slow. Both reasons come from the warming up: we did jumping jacks, high knees, burpee’s and other jumping things. When I normally warm up I only stretch to prevent that I am too tired when I begin andย unconsciouslyย to prevent shin split look-a-like things. The M&S cakes are of course comfort food.ย 

Leave a Reply

