Long time no see + Snap Shots

PicMonkey Collage (2)Zo, het is al een lange tijd geleden dat ik een post geschreven heb! En natuurlijk zijn er allerlei redenen om dit goed te praten maar de belangrijkste is eigenlijk wel: ik was het even zat. Schrijven is leuk maar niet wanneer het dwangmatig voelt en je het al zoveel moet doen voor je studie… Dus vandaag een snelle recap van de afgelopen maanden πŸ™‚

School

Het tweede semester stond in het teken van een ‘pretvak’ (niet nodig voor de punten maar wel om verveling tegen te gaan) en een vak dat ik vorig jaar niet gehaald had. Beide vakken heb ik gehaald dus ik kan met gepaste trots zeggen dat ik mijn tweede jaar gehaald heb en aankomend jaar, helaas natuurlijk nog wel de uitloop, ga besteden aan mijn BA scriptie en mijn minor. Qua scriptie onderwerp heb ik nog geen idee behalve dat het Napoleontisch wordt, de minor is Economische en Sociale geschiedenis: ik onderzoek eigenlijk al heel vaak deze kant en nu bedacht ik dat ik er een keer serieus iets mee moest doen, bij deze.

PhotoGrid_1373279850271

Vakantie

Ook zijn mijn vriend en ik een midweekje naar Duitsland geweest: heel gezellig, veel gegeten, veel geshopt en fijn gelopen!

PhotoGrid_1373280079690

Sport

Daarnaast ben ik fanatiek aan het sporten en gezonder aan het eten. Hardlopen en fitness (vooral de gewichten) zijn een passie geworden en paardrijden doe ik ook nog steeds erg graag. Tevens ben ik begonnen met Herbalife als aanvulling op mijn normale eten om te zorgen dat ik die 4-6x in de week sporten ook volhoud. Ook heb ik al 2 hardloopwedstrijden gelopen (1 alleen en 1 met een vriend) en er staan er nog 4 op de planning.

PhotoGrid_1373279944311

Hardlopen heeft ook op een lager pitje gestaan door school, tsja, prioriteiten, maar nu ga ik er weer vol tegen aan! Op het moment ben ik druk bezig met 5k achter elkaar proberen te lopen en vandaag begin ik met een schema van My Asics, zoals je ziet erg rustig maar ik heb dan ook nog even voordat ik de Dam tot Dam Loop de 4Em hoef te doen en met dit schema begin ik bewust alsof ik nog nooit gelopen heb. Voordeel van My Asics schijnt te zijn dat het schema zich aan jou aanpast: wanneer je dus meer of minder doet dan het schema aangeeft wordt er een nieuwe berekening gemaakt. Benieuwd hoe dat in zijn werk gaat! Woensdag ga ik voor het eerst meetrainen met Nike + We Run AMS om te kijken hoe dat is, als het bevalt zal ik dat zeker vaker doen, vooral omdat hardlopen leuk is maar ook zo eenzaam kan zijn af en toe.

PicMonkey Collage

Re-enactment

Er zijn in de tussentijd een aantal evenementen geweest waar ik natuurlijk allemaal bij was: onderkoeld bij Bathmen, licht gebruind bij Almelo, verzopen in Waterloo, en Wavre en Ligny waren vooral heet. Gister zijn we terug gekomen van Wavre en ik zit nu op de bank met een lichte verkoudheid en een nare insectenbeet die gelukkig al minder wordt. Hieronder korte filmpjes van Waterloo, filmed by yours truly ( die ene keer dat ik een camera meeneem moet er natuurlijk ook gefilmt worden!).

Zo druk en lawaaiig is dus een slag, alles wat je hoort en ziet is dus een impressie van hoe zo’n slag geweest moet zijn. Waterloo is een van de grootste evenementen en in 2015 worden er voor het 200-jarig jubileum 8000 re-enactors verwacht!

Deze is iets langer en vooral het einde is gaaf omdat we achter de artillerie staan en zij een volley geven πŸ™‚

Een korte cavalerie charge, altijd mooi om te zien als paarden liefhebber! Ooit wil ik ook deze uitbeelding gaan doen maar dan moet ik voorlopig nog wel even sparen…

PicMonkey Collage (1)

Deze blog

Last but not least: hoe nu verder met bloggen? Nou, vooral wanneer ik er zin in heb en ook wat nuttigs heb te melden heb. Waarschijnlijk dus vrij onregelmatig, maar dat maakt niet uit, vind ik tenminste. Voor nu ga ik ‘uitzieken’ , opruimen, van het weer genieten en misschien vanavond een kort rondje hardlopen.

Leave a Reply

