Skincare routine

_MG_0825In het verleden was ik nooit zo bezig met huidverzorging of make-up in het algemeen maar sinds 2 jaar heb ik de slag helemaal te pakken. Dit houdt ook in dat ik ondertussen al menig huidverzorgingsmerk heb uitgeprobeert. Vandaag de routine die voor mij op dit moment het fijnste werkt.

In the past I was not very interested in makeup and skincare at all but the last two years I like it more than ever! This means that I have tried many a routine and brand of skincare to have that flawless skin everyone dreams of. Today the routine that works best for me at the moment.   20032013

Angels on Bare Skin van Lush is mijn reiniger. Deze reiniger is voor de gecombineerde huid en bevat lavendelwater, rozenwater, amandelen en chinese klei. Lavendel heeft de eigenschap dat het de vettere delen van je gezicht minder vet maakt en de drogere delen hydrateerd. De amandelen zorgen voor een licht scrubbend effect. Al met al is het een fijne reiniger die doet wat er beloofd wordt.

€9,90/ 100gr.

Angels on Bare Skin is cleanser from Lush. It is a great cleanser for a combined skin and contains lavender water, rose water and grated almonds. Lavender reduces the oil from the oilier parts of your face and hydrates the dry parts. The almonds function as a light scrub. It is a great cleanser and it does what is promised!  

€9,90/ 100gr. _MG_0846

Eau Roma Water van Lush is gebaseerd op hetzelfde principe als de Angels on Bare Skin en bevat alleen lavendel en rozenwater om precies dezelfde redenen als de cleanser. €5,55 / 100ml.

Eau Roma Water also from Lush is based on the same principle as Angels on Bare Skin and only contains lavender- and rose water. €5,55 / 100ml. 200320134   Het Zink Gluconaat van Etat Pur is een serum dat de kenmerkende problemen van een vette huid, overtollig talg; puistjes en oneffenheden, tegengaat. Je hebt voor je hele gezicht en hals maar 4 druppeltjes nodig. Bij mij werkt dit serum heel goed en het is net iets minder agressief dan salicylzuur waardoor ik voor mijn gevoel een rustigere huid heb.

€8.80 / 15ml.

The Zinc Gluconate attacks the problems of an oily skin: blackheads, spots and blemishes. It is less agressive than salicylic acid and I think it makes my skin less red and irritated.

€8.80 / 15ml. 200320131   Ook Vanishing Cream van wederom Lush is gebaseerd op de principes van lavendel- en rozenwater, eigenlijk is het een verzoringslijn die niet als zodanig in de winkels gepresenteerd maar wel aangeraden wordt. De creme heeft een zeer dunne substantie en trekt snel in. Net als de andere producten laat het mijn huid minder vet maar wel gehydrateerd achter.

€27,40 / 45gr.

Vanishing Cream again from Lush is based on the same principles of lavender- and rosewater as Angels and Eau Roma, in fact this looks like a line of products although it is not presented in that way it is most of the time recommended by the salespeople in the stores. The cream leaves my skin not oily but hydrated and is very light.

€27,40 / 45gr. 200320133   Clinique 7 day scrub is een scrub die ik eens in de week gebruik, ook al kan het volgens Clinique elke dag. Zeker na een re-enactment weekend vind ik het fijn om al het vuil uit mijn poriën te schrobben. De scrub is mild en laat een verzorgend laagje achter, echter als je flink gaat boenen met je handen dan kom je met een flink rood hoofd de douche uit 😉

€27,00 / 100ml.

Clinique 7 day scrub is a scrub I use once a week, although it can be used every day according to Clinique. The scrub is mild and leaves your skin clean and hydrated. Especially after a re-enactment I like to scrub all the dirt out of my pores and this one does the job great!

€27,00 / 100ml.

One thought on “Skincare routine

Leave a Reply

