MAC Archie’s Girls lipsticks

Archies Girls lipsticks2Toen op 2 maart de Archie’s Girls collectie van MAC Cosmetics uitkwam, ben ik in mijn pauze snel langs de Douglas gegaan om twee lipsticks aan te schaffen: Betty Bright en Ronnie Red.

When MAC Cosmetics launched their Archie’s Girls collection on March second, I popped by Douglas to get two lipsticks: Betty Bright and Ronnie Red. Read more for swatches.

Archie’s Girls is een collectie die gebaseerd is op een gelijknamige Amerikaanse strip die al jaren loopt. Het idee is dat twee meiden, Betty en Veronica, verliefd zijn op Archie en hun best doen om hem voor zich te winnen. De twee dames zijn elkaars tegenpolen: Betty is een typische blonde girl next door en Veronica is een geslepen, sexy brunette. De collectie is dus ook opgebouwd uit twee delen die Betty en Veronica representeren. Ik heb uit beide subcollecties een lipstick Betty Bright uit het Betty deel, en Ronnie Red uit het Veronica deel.

The Archie’s Girls collection is based on the identical named comic series from America. Two girls, Betty and Veronica, are both in love with Archie and try to win him over. The two girls are opposites: Betty is a typical girl next door and Veronica is a sexy brunette. Archie’s Girls is divided in a Betty part and a Veronica part. I’ve got Betty Bright from the Betty collection and Ronnie Red from the Veronica collection.

Archies Girls lipsticks

Over Betty Bright ben ik het meest te spreken: het is een mooie zachte kleur die in de huls heel intens lijkt maar op mijn lippen een fijn lentekleurtje is. Hij is heel draagbaar voor overdag en doorstaat een werkdag met lunchen en theepauze prima, ik heb het maar een keer bij moeten werken.

I’m most enthusiastic about Betty Bright: it’s a nice ‘soft’ colour. In the package it seems a bright pink but in my lips it’s not that bright anymore. It lasts quite long: a whole day and I only needed one touch up.

Archies Girls lipsticks1

Ronnie Red is ook zeker mooi maar deze heb ik nog niet een hele dag gedragen omdat ik bang was dat ik het te veel moest bijwerken en dat komt op mijn werk niet echt uit.

Ronnie Red is also a great colour but I haven’t tried wearing it for a whole day because I was afraid it needed too much touch ups.

MAC is verkrijgbaar online op maccosmetics.nl en bijenkorf.nl. Ook is het te koop bij sommige Douglas filialen, de MAC Prostore op de Heiligeweg in Amsterdam en de MAC counters in de Bijenkorf. Bekijk hier ook zeker de rest van deze limeted edtion collectie!

Betty Bright en Ronnie Red kosten €19,00.

MAC is available online on maccosmetics.nl en bijenkorf.nl. Offline you can get it in Douglas stores, de Bijenkorf and in the MAC Pro Store at the Heiligeweg in Amsterdam. Be sure to check out the rest of this limited edtion collection.

Betty Bright and Ronnie Red cost €19,00.

2 thoughts on “MAC Archie’s Girls lipsticks

Leave a Reply

